Tuesday, February 20, 2007

Att semla eller inte semla...

Idag är det fettisdag. Då ska man äta semlor. Jag tycker semlor är mycket överskattade (en torr jävla bulle med grädde...what's the big deal?!) och önskar att man i stället skulle äta chokladtårta. Det blir man också fet av.
Så jag skiter i att det är fettisdag. Åtminstone tills semlan byts mot något mer spännande (som tex vad som helst...varför inte en vanlig bulle?). Således blir jag inte fet heller. Ska jag bli fet ska jag i alla fall bli det på något extremt gott!

5 comments:

Anonymous said...

Man ska inte underskatta smaken av mandelmassa med brödbit och grädde!

Katarina Bildström said...

Semlor är meningen med februari! (Fast jag var ståndaktig och åt fruktsallad i stället...)

Anonymous said...

Jag åt minsann en jättegod semla. Inte torr för ett öre, men jag inser att de hör till ovanligheten.

Anonymous said...

Byt om du vill men den gamla ska bort bort :)

Kattis said...

Men folk, har ni hört talas om choklad?! Eller förresten, sitt ni där med era torra semlor så beställer jag mig en biskivitårta till min födelsedag. Muahaha.