Friday, February 9, 2007

Min kropp

N kommer in och sätter sig vid mig och ser helt slut ut. Jag frågar vad som är fel och hon viskar fram att hon är jättesjuk. Jag mummlar något om att det nog snart går över och att hon ska vila mycket samt dricka vätska. M kommer in hon med och efter ett tag berättar N att hon är sjuk. M ryggar tillbaka och säger usch då. Jag tittar förvånat på. Är det så folk brukar bete sig? Jag tycker mig känna igen det där med att rygga tillbaka. Folk gör bestämt så. Jag själv gör det aldrig för jag blir inte smittad. Bara supermutantvirus verkar bita på mig. Jag kan inte ens komma ihåg när jag senast var sjuk. Givetvis har jag haft ont i halsen någon dag eller varit snorig. Men feber eller magsjuka? Det måste vara år sedan.
Min kropp är en ganska bra kropp. Ta reda på den när jag dör. Synd att man inte kan sälja av lite immunförsvar ibland. Eller skänka bort för den delen. Kunde det inte vara som med blod? Att man kan ge och efter ett tag bildas det nytt.

No comments: