Tuesday, February 6, 2007

Dekadens i mitt sinne

Ack dekadens. Nu har jag ätit socker mitt i veckan två dagar i rad. Igår föll jag i fällan och åt lite glass. Och idag, idag var det campusmässa på skolan. Campusmässa = massa företag som vill framstå som braiga och därmed mutar studenter med pennor och godis (och i vissa fall även frukt). Gratis är som bekant gott och jag är ett stort fan av gratis. Härmed har socker/godis intagits! Nu känner jag mig som en dålig människa och tänker ge järnet på power stepen. Jag är sockerchockad, slö, osugen på vanlig mat eller över huvud taget något annat än mer godis/socker. Varför är min hjärna så dum! Jag har ju försökt träna in den på inget "hårdsocker" utan möjligtvis lite mörk choklad. Ändå gör den så här. Ingen som är intresserad av att köpa den? Eller kanske en frys? Frysen måste jag verkligen ta tag i och annonsera ut snart. Gud så jobbigt!
För övrigt känns det extra hemskt att det var Lidl godis jag åt eftersom jag hatar den kedjan och vägrar handla där. Jag är en dålig människa!

2 comments:

Anonymous said...

Usch, jag har också varit dålig idag. Min idé om en godislåda var dåligdåligdålig!!! Jag tänkte bara ha den för helger men de går INTE!

Kattis said...

Jag har haft massa mörk choklad hemma och det har gått bra. Men den här mässan väckte snikon i mig. Gud vad illa! Jag borde ge bort min påse med choklad nu. Nån som vill ha choklad?