Wednesday, February 28, 2007

Bokar

Jag älskar böcker. Tjocka böcker med hårda pärmar är mina favoriter. Jag älskar dessutom att ha ordning och reda i bokhyllan. Jag vill att böckerna ska stå så de framhäver varandra. Att de är sorterade på olika sätt och att det helt enkelt ser bra ut. Det tycker jag om.
Jag har dock en ganska ful bokhylla. Det har inte gjort mig så mycket tidigare men nu ser min bokhylla dessutom ut som en kåkstad. Det ligger böcker på varandra, framför rader med böcker och det är knappt de ens får plats ändå. Vissa böcker får till och med ligga på golvet! Jag blir eländig bara jag tänker på det. Jag skäms över att jag inte kan ta hand om mina älskade böcker. Men när vi flyttar, när jag får ett jobb, då ska mina böcker få vad de förtjänar. Då ska jag köpa en vacker bokhylla och sortera upp dem. och ingen bok ska behöva stå bakom någon annan!

No comments: