Monday, February 19, 2007

Missyckad strategi

Vilken mardröm det var att åka tåg idag. Två ungar som förde konstant liv i min tågvagn när jag försökte vara duktig och läsa. Stoppade lurarna i öronen utan musik för att försöka dämpa oljudet och blängde på dem med jämna mellanrum. Det hjälpte inte.
Gav upp efter ett tag och började halvsova i stället. Avbröts av en begynnande whip-lash då huvudet pendlade från sida till sida. Fortsatte försöka sova med dåligt resultat. En fjortis satt och babblade konstant i telefon. Blängde på henne också. Det hjälpte inte. Dessutom har jag fått en finne. Jag har provat att blänga på den. Den verkar totalt oberörd.
Blängning är överskattat. Jag måste skaffa en annan strategi vid problemlösning.

2 comments:

Anonymous said...

Blänge du bara eller gav du även onda ögat? För jag har stark tilltro till onda ögat!

Kattis said...

Jag blängde bara. Jag borde verkligen ha gett onda ögat.