Thursday, February 15, 2007

Dags att skaffa barn?

Jag drömde att jag var gravid i natt. Höggravid. Jag verkade ganska nöjd och såg magen mest som ett lämpligt tillbehör att lägga armen på. Jag gick och höll i magen mest hela tiden. Drömmen ändrade dock karaktär när ungen började röra sig i magen. Först då förstod jag att det var på riktigt och att jag skulle föda ett barn. Jag blev livrädd. Sen gick vattnet och jag försökte vägra. Mina vänner försökte släpa mig till sjukhuset men jag hade kommit på en massa obehagligheter med att föda barn (no shit Sherlock) och var inte med på noterna utan gömde mig inne på toaletten. Det kan tyckas att det är lite sent att ändra sig då. Som tur var vaknade jag i alla fall innan jag genomgick förlossningen. Huvva.

Usch vad seg den här veckan har varit. Jag känner mig slö och har knappt gjort något. Jag längtar till helgen då jag kan lata mig med gott samvete. Jag vill dock utflykta.

4 comments:

Saga said...

Välkommen i barnfödarklubben (åtminstone i drömmarnas värld) :oP Var glad att du vaknade innan du skulle föda, det gjorde inte jag... Visste inte att det kunde göra så ont i drömmar...! Jag har förresten bytt blogg, om du inte har nåt annat att läsa nån gång :)

Kattis said...

Nej men fy vad hemskt!
Jo jag har sett det :) Den ligger bland mina bokmärken nu.

Anonymous said...

Din stackare... vilken läskig Kattisdröm.

Anonymous said...

Traumatiskt! Jag drömde att en av mina lungor kollapsade....skitläskigt.