Monday, March 19, 2007

Bimbostyle

I lördags var jag ut och svängde mina lurviga. (Orka raka benen på vintern, det är dessutom bara bra med lite päls). Jag hittade ett nytt dansmove: tvinna håret runt fingret, truta med läpparna, åma omkring och blinka stort med ögonen. Mycket roligt, mycket ironiskt och tydligen mycket populärt. Jag fick plötsligt massa killar klängandes på mig. En knuffade jag verkligen bort och blängde på. Jag gav honom nästan onda ögat! Tur att de flesta ger sig efter att man genom att ignorera dem i 15 minuter visat att man inte är intresserad. Det enda jag sörjer med kvällen är att de inte spelade Madonna. När de i stället spelade booten Anna och dansgolvet förvandlades till en hoppande pöbel skrek jag:
- Flee, flee for your life till M. och insåg att nu var mina dansanta timmar till ända.

Men snart kommer festen och då blir det mer dans. Jag har bestämt mig för att ha färgtema med min favoritfärg: svart :D
Och så vill jag att alla som kommer tar med eller skickar lista på 3 favoritlåtar så alla får höra åtminstone några låtar de gillar.

2 comments:

Anonymous said...

Åhh då vill jag ha Grace Kelly med Mika, Jenny was a friend of mine med The Killers och Say it right med Nelly Furtado :D

Katarina Bildström said...

oj, ja det var ett lätt tema iaf. :)Jag ska kolla så vi inte är förpliktigade till att städa/laga/renovera söderhamns klubbstuga den helgen!