Friday, March 30, 2007

I've been ogled!

Just nu känns det som att jag har massor att göra. Så pass så jag känner mig lite förlamad och helst vill lägga mig och sova, vilket jag absolut inte får göra då jag radan har skaffat mig "vända-på-dygnet-tendenser". Just nu ska jag bara smälta min gröt så jag kan springa lite.

Igår var jag och pojkvän och åt och tittade på hockeyn på en sportbar. Jag åt bland annat friterad ost (åh jag är så anorektisk!) och drack en cider så där mitt på en torsdag. I övrigt blev jag oglad (som i engelskans ogle) av hysteriska gubbar som jag ilsket blängde tillbaka på. När en av dem sedan masar sig fram (ok han var inte en gubbe utan ca 35 och trodde han var hetast i stan) för att fråga oss om det gick bra för Frölunda och håna oss tände jag till.
- Frölunda? Och upp med det sarkastiska ögonbrynet.
- Eh oj. Färjestad. Eh jag skojade bara.
Själv hade jag tagit på mig "åhduärenidiotochintevärdmintidmeränattsnörpaihopläpparna"-min. Så han linkade iväg.
De tittade inte ens på matchen utan la ner all tid på att försöka ragga upp de två servetriserna. Lodisar! Ogla mig på det sättet!

Nej nu borde magen vara redo för en kortis. Sen ska här förberedas inför imorgon.

4 comments:

Katarina Bildström said...

Jag bidrar genom att göra dig ogla genom att påpeka att jag badat mer än du badat, i år. SÅ DET SÅ!! :)

Hur var festen?

Kattis said...

Jag kontrar direkt genom att undersöka om du badade på riktigt dvs ingen alkohol i blodet, doppade du huvudet och var du i vattnet minst 15 minuter? Annars är det nämligen inte bad enligt mig.

Festen var skitkul!

Katarina Bildström said...

Det var bad utan alkohol i kroppen, jag doppade huvudet och var i vattnet minst en timme.

Men det var inomhus, så det kanske inte räknas.... :P

Kattis said...

åh jag suckar andäktigt och en smula avundsjukt! Gud vad jag saknar att bada! *börjar nästan gråta*