Wednesday, March 28, 2007

Elände

Jag känner mig eländig. Mycket eländig. Jag har sökt en hel del jobb sen i slutet på januari. Jag har även fått gå på några intervjuer. Sen kommer väntandet och hoppet och slutligen telefonsamtalet när de säger att någon annan fått jobbet. Ett till sånt fick jag idag. Det tär faktiskt och jag känner mig eländig och oönskad just nu. Att jag dessutom inte ens vet om jag kommer få a-kassa när (ja nu skriver jag när) jag blir arbetslös i juni är ju inte så jävla kul heller.
Men jag kommer ju vara arbetslös och får skylla mig själv. Alla arbetslösa får skylla sig själva. Det finns alltid jobb att få. Därför gäller det att tvinga alla arbetslösa att söka så många jobb som möjligt enligt regeringens fina modell.

Äh hela skiten gör mig bara så besviken och ledsen så nu orkar jag inte skriva mer trots att jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om det här.

4 comments:

Saga said...

Jag vet hur det känns... Här har man pluggat flera år och vad möter en i verkligheten...? Arbetslöshet eller skitjobb? Pest eller kolera enligt mig... Fortsätt kämpa, det kommer ett jobb till dig med!

Katarina Bildström said...

Skitjobb kan faktiskt vara bra och trevliga tillfälliga hållplatser om man får mysiga arbetskollegor. Skitjobba tills vidare och sök kanonjobbet samtidigt! Jag håller tummarna för dig!

Anonymous said...

Låter som du har det tufft! Vem som helst skulle bli frustrerad av att hänga så där i limbo: du vet att detta jobb tar slut men har inte en aning om du får ett nytt och i sådant fall vad det blir.

Ta inte på skulden på dig själv bara! Snart får du jobb igen! Jag håller också tummarna för dig!

Anonymous said...

Vet hur det känns, var där själv för ett par år sen. Den nya regeringen gör det dessutom allt mindre kul att bli arbetslös. Men du... Det ordnar sig! Det kommer ett jobb till dig med, ska du se! Å är det inte toppjobbet som kommer på en gång så är det jobb vars uppgift är att förbereda dig och göra dig mer kompetent inför den dag drömtjänsten dyker upp. Kram!