Wednesday, March 21, 2007

Om träningsvärk och pappa

Jag var på core fortsättning igår och jesus vilka avancerade grejer vi fick göra. Nu har jag träningsvärk. Jag tänker alltid på min far när jag har det. Han är en speciell man. Han hävdar alltid att han inte har haft träningsvärk sedan han var barn. Och nej han sitter inte bara hemma. Han gör typiska gubb-machogrejer som hockeybockey och korpfotboll. Ändå detta påstående att han inte har haft träningsvärk på 40 år. Han brukade alltid driva med mig och min syster när vi var små och sa att vi hade träningsvärk. Vad vi då fick höra var att vi inte var tillräckligt tränade och att han minsann spelade fotboll flera timmar dagligen när han var liten (ungefär då brukade jag säga att han väl fick äta grus till frukost också). Men nu till poängen. Kan det verkligen vara så att han verkligen inte får träningsvärk? Det känns ju helt osannolikt. Och om han nu får det, varför har han fått för sig att riktigt vältränade människor aldrig får det (och därför måste ljuga om det för att framstå som vältränad)? Även om man är supervältränad finns det väl alltid nån liten muskel som går att utmana lite extra. Ja han är som sagt en speciell man.
Själv har jag som sagt träningsvärk nu. Ändå anser jag mig vara vältränad. Vart är väl världen på väg?

Jaja jag ska skriva på hemtentan. Den går framåt kan jag i alla fall glädja alla med.

2 comments:

Katarina Bildström said...

Jag tror det delvis ligger lite sanning i vad han säger. Om jag tränar styrketräning och tar ett uppehåll några veckor, då ligger jag totalt nedbruten i träningsvärk om jag försöker återuppta träningen på samma nivå som jag avslutade den.

Likadant med konditionsträningen, det är antingen efter uppehåll eller efter att jag tränat extra hårt motför vad jag brukar, som träningsvärken kommer molande.

Be honom ta ett uppehåll med träningen och sedan lyfta lite tunga vikter... och anklaga honom sedan för att ljuga om han hävdar att ingen träningsvärk tillkommit...

Kattis said...

Delvis tror jag det med. Men kom igen, aldrig haft träningsvärk på 40 år?! Jag är skeptisk.