Wednesday, March 7, 2007

Utmanad

Jag aka "Tjejen som skrev så rolig lunarstormdagbok att jag alltid läste den även om jag inte kände henne" har blivit utmanad av Tomas. Fantastiskt roligt att bli utmanad av någon jag inte ens visste läste bloggen!
REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

Så nu kör vi:
1. Jag har tävlingsinstinkt. So far so good. Det här visar sig dock genom att jag ibland tävlar med folk som inte ens vet att vi tävlar. Låt mig ge ett exempel. Jag är ute och går och får syn på en människa ca 100 meter framför. Jag bestämmer att jag ska gå förbi denna människa innan vi gått förbi huset 300 meter framför. Sen går jag av bara fan (fast det gör jag iofs alltid). Det snopnaste är när människorna viker av från vägen. Då försöker jag beräkna om jag skulle ha "vunnit" ändå. Mitt största minne på den här fronten är när jag, i motionsspåret, gick förbi en tant som joggade. Bosaaaaa, I rule!

2. Jag tycker att det är slöseri med kött att bara begrava människor. Folk borde få välja om de vill ge bort sitt kött när de dör. Vaddå vi äter ju lamm, gris, ko ja allt möjligt sjukt. Kött som kött säger jag. En något radikal åsikt kan tyckas.

3. Ibland slår jag på musik, drar ner persiennerna och dansar järnet själv.

4. Jag snyter mig ett oändligt antal gånger i en pappersnäsduk. När det är så mycket att hela är blöt så tar jag en annan och låter den första torka, sen använder jag den igen. Ja jag är äcklig, men du måste inte hångla med mig så lugna ner dig. (utom du då pojkvän)

5. I min garderob hänger ett blodigt förkläde. Och ja, det är riktigt blod. Mycket dessutom. Liksom inte bara lite som droppar då man råkar skära sig i fingret när man hackar lök.

6. Jag kan inte slötitta på reklam. Endera går jag upp och gör något annat eller så argumenterar jag högt med tv:n och försöker få till stånd en dialog. Funkar inte speciellt bra. Det jag helst vill debattera med den är stereotypa könsroller.

Jag utmanar: Qylva, Sara, Malin, Katarina, Ulrika och Björn.

3 comments:

Sassi said...

Klar!

Katarina Bildström said...

Ahhh! Jag är allergisk mot kedjebrev! *gör korstecknet och kastar vitlök på Kattis*

Kattis said...

*väser och väjer undan*