Sunday, March 25, 2007

Hypad glass blev det inget av

Efter mycket hypande var jag sugen på att prova Ben and Jerrys glass. Jag kollade upp ett ställe som skulle sälja undret i min stad och pratade hela dagen om hur vi skulle köpa glassen. Man kan ju räkna ut med ena knät vad som hände. Vi traskar dit, jag finkammar hela affären. Inser att de inte alls säljer Ben and Jerrys. Blir upprörd och letar igenom affären en gång till. Ingen glass alls. Eller jo, så kallad fulglass. Butter släpade jag med mig Pär till lillica där de till min förtjusning hade 4 små olika smaker av Häagen Daaz för 40 spänn. Muttrandes insåg jag att det är vad jag får nöja mig med så jag köpte den. Så nu vet jag fortfarande inte hur den där satans hypade glassen smakar. Apa!

Har ni ätit våfflor idag? På Maria bebådelsedag. Eller dagen då hon blev på smällen som jag förklarade för Pär. Det har vi och så rårörd jordgubbssylt till. Mmm gott.

9 comments:

Anonymous said...

Vi har ju inget våffeljärn :( Kan int du bjuda mig på en våffla i helgen, jag är sååå suuuugen!!?

Saga said...

Har du inte smakat Ben & Jerry´s?+ *anlägger chockad stockholmaresomjagärupptäcktejagB&Jförflera årsen-min* Phish food är min favorit! Den har massa choklad! :) En del sorter är ganska sliskiga, bara så du vet...

Kattis said...

ak: det går nog att fixa.

saga: nej så är det att bo i bushen serru! dvs utanför hufvudstaden *surar*

Katarina Bildström said...

Haha, ja ibland undrar jag inte om det är någon slags primitiv instinkt att sticka ut på jakt efter mat. Eftersom det är så himla lätt att jaga mat generellt nu för tiden, så blir det bara ännu mer spännande om man får jobba lite efter specifik föda. Lycka till på nästa jakt!!

Saga said...

Förresten så kom jag på en sak med B&J-glass - det är inte alltid den finns bland "fulglassen". I många affärer har de ett eget frysskåp som inte ens står där de andra glassarna finns. SÅ lyxigt god är den ;) Vet inte var du kollade, men Pressbyrån brukar ha B&J ibland.

Hmm... Inser att det låter som att jag inte gör annat än köper B&J-glass... Men som sagt, jag har haft kännedom om denna gudagåva i flera års tid nu :)

Kattis said...

katarina: men du, så kan det nog vara! Jag börjar ofta gilla väldigt speciella saker. Lasagnen just på ett ställe, kladdkaka på ett annat och biskivier på ett tredje.

saga: jag välkomnar expertisen och ska kika där också!

eline said...

Jag har inte heller ätit B&J!

Kattis said...

eline: nej den går ju inte att få tag i här *surar*

eline said...

Ska vi ta en glassrajd till Uppsala?