Monday, March 26, 2007

Jävulsgrannar!

Så var det det här med grannar. Jag hatar grannarna som bor under oss. De är idioter. Just nu lyssnar de på (dålig) musik så jag inte kan höra radion här uppe. De har fester på konstiga tider, till exempel klockan 02.00 en söndag. Då drar de på musiken svinhögt och står och applåderar och skriker och tjoar på varandra.
Hey jag är ett fan av lekar men snälla, lek inte hela havet stormar klockan 2 på natten. I sånna fall får ni fan flytta till ett hus! Dessutom röker de i trapphuset.
Extra irriterande är dessutom att de aldrig verkar kunna bestämma sig. De sätter på musiken högtsomfan, lyssnar 5 minuter och så sänker de. Jag lugnar ner mig och tänker att nu är det i alla fall över. Då höjer de igen och kör på. De har dessutom balkongdörren öppen så att det ska höras extra bra! Åh jag skulle kunna hugga nån med kniv nu!

Annat är det med en annan granne. Han lämnade ut en lapp om att han skulle fira kinesiskt nyår och att om de spelade musik för högt var det bara att säga till. Hur sött och omtänksamt som helst! Jag tror dessutom den grannen har satt upp lappar om att apgrannarna inte ska röka i trappuppgången.
Onda är var de är och de får mig att tänka onda tankar. Jätteonda tankar!

No comments: