Friday, March 16, 2007

P3

En kille från radion intervjuar folk på stan och följande konversation utspelar sig mellan honom och en tjej:
- Skulle du vilja byta kön för en dag?
- Nej.
- Varför inte?
- Killar säger att det finns många nackdelar med att vara tjej men jag tycker att det finns många fördelar också. Jag trivs väldigt bra med att vara tjej.
- Vad är det för fördelar?
- Jaaa, det finns mer variation i kläder till exempel.

Därför kan hon inte tänka sig att byta kön för en dag. Herre min je.

Jag sitter och (försöker) skriva hemtenta. En fråga är jättekul, en ganska och en är dödens. Som vanligt är jag mer intresserad av allt annat. Tur för mig att de slutade visa Tyra på kanal 5. Jag är nyss hemkommen från nyttiga fiket där jag åt en kanongod kycklingfilé med pitabröd och mumsig sallad till (bla bulgur med linser). Det stället rekommenderas verkligen.
Kom igen nu Kattis, fokus!

2 comments:

Herman said...

Personligen kan man ju tycka att tjejen borde få lite mer variationsmöjligheter just den dagen om hon blev kille... :)

Kattis said...

Precis min tanke.