Tuesday, March 27, 2007

Ynkel och ynkon

Igår var jag ynkon (eller ynkel? Jag kommer inte ihåg vilken av dem jag är). Vi tvättade en riktig monstertvätt. Utöver det var jag bedrövad då jag ätit uruselt och sket i att springa. Efter tvätten pallade jag inte mer utan sjönk ihop i en liten hög på mattan och gnylade om ballerinakakor, titta på Supernatural sent och att Pojkvän gott kunde sjukskriva sig för att vara hemma med mig. Inte direkt kaxig. Jag visste även att ingen tyckte om mig, att jag var ful och att bloggen är dålig (the horror, the horror (gissa film och vinn en drink)). Pojkvän ihärdade dock att det vore dåligt av honom att sjukskriva sig. I stället hämtade han en kudde och filt till mig. Sen låg jag där på golvet i uppskattningsvis en timme. Till slut kravlade jag mig upp och plockade undan min del av tvätten. Men jag känner mig fortfarande ganska ynklig. Det kommer krävas en kraftsamling för att masa mig iväg och springa sen.

Vem har egentligen stulit all min energi?

5 comments:

Katarina Bildström said...

Sådana där dagar ska man unna sig. Och därmed basta!!

Katarina Bildström said...

Glömde förresten att säga att det blir svårt att komma till festen eftersom jag ska köra travhäst på söndagförmiddagen i Arbrå, och Micke måste installera några ventilationsprylar på fallskärmsklubben i söderhamn på eftermiddagen. Det känns lite tight. :(

Kattis said...

ok. Synd! men annars är det bara att kika förbi om ni kommer på andra tankar.

Anonymous said...

Apocalypse Now. Hit med drinken!

Kattis said...

björn: jag visste att du skulle ta det :D Drinken finns att inhämta på lördag. om du inte kan claima den får din flickvän den.